Persbericht - Primeur voor Nh1816: Eerste Nederlandse verzekeraar met hagelscanner
Nh1816 Verzekeringen heeft als eerste Nederlandse schadeverzekeraar de TeamEyes hagelscanner aangeschaft. Deze innovatieve technologie stelt Nh1816 in staat om bij een hagelcalamiteit de schade aan auto's van hun verzekerden sneller en nauwkeuriger vast te stellen.
Rob Vissers, sr manager Operations bij Nh1816, legt uit: “Grotere hagelstormen zorgen voor een piek in het aantal gemelde en te beoordelen schades. Het gaat om acute problemen waar we verzekerden snel bij moeten én willen helpen. Om onze local hero’s te ondersteunen en schades zo soepel mogelijk af te wikkelen bestond al een hagel-calamiteitenplan. De hagelscanner is een uitstekende toevoeging op dit plan omdat we snel duidelijkheid geven over de schade en de mogelijkheden voor herstel.”
Bij een hagelcalamiteit, waarbij veel voertuigen tegelijk in een regio beschadigd raken, zoals afgelopen zomer rond het Gardameer, kan Nh1816 binnen enkele uren de hagelscanner operationeel hebben. Voorlopig nog in Nederland, maar wellicht in de toekomst op locatie in het buitenland. Dit stelt de verzekeraar in staat om snel en accuraat schade vast te stellen, verzekerden en financieel adviseurs te ondersteunen, en de reparatie middels Paintless Dent Repair (PDR) in te laten plannen.
Bij grote calamiteiten kan Nh1816 een pop-up reparatiecentrum met de hersteller inrichten, waar vakmensen zich richten op het herstel van de voertuigen. Een van de voordelen van PDR is dat de originele lak van de auto behouden blijft, waardoor overspuiten niet nodig is en de reparatiemethode tevens duurzaam is. Indien de schade niet volledig met PDR kan worden hersteld, wordt deze in het Nh1816-netwerk verder behandeld.
Met deze innovatieve stap loopt Nh1816 voorop in de verzekeringsbranche, door te investeren in technologie en service die de klanttevredenheid van aangesloten adviseurs en verzekerden verbetert.