Wolters Advies
We streven naar een optimum tussen persoonlijk en digitaal
Gert Wolters
Escharen is een hechte, Noord-Brabantse gemeenschap. We hebben hier en in Boekel een kantoor. Ondernemers, verenigingen en particulieren betalen samen met de gemeente de renovatie van het plein van basisschool de Ester in Escharen. Wij doen daar met Nh1816 aan mee. Kleinere plaatsen in Noord-Brabant kampen met een teruglopend leerlingenaantal, waardoor scholen steeds vaker fuseren en naar de steden vertrekken. Dat heeft weer een negatief effect op de aanwas van jonge mensen. Wil je een plaats leefbaar houden, dan moet je samen lokaal investeren. We sponsoren verschillende sportverenigingen, maar de jaarlijkse sponsorloop voor de kankerkliniek van het Canasius Wilhelmina Ziekenhuis vind ik wel heel bijzonder. Ook daar is Nh1816 bij betrokken. Het initiatief is ooit gestart door een patiënte uit Escharen, die geld wilde inzamelen voor een prettig verblijf in het ziekenhuis.
Vanochtend stond ik op het dak van een tuincentrum om de schade na een onweersnacht op te nemen. De telefoon ging de hele ochtend, er belden zeker vijftig klanten. Als je daar dan staat op het dak, met geleende kaplaarzen, uitkijkend over de streek, denk je: hier gaat het nu om. Ik wil klanten vooruit helpen. Mijn eerste kantoor groeide in no-time uit tot een bedrijf met 21 medewerkers. Veel te snel`, ik was alleen maar aan het managen. Na de verkoop, wilde ik het anders doen. Het bedrijf telt nu alweer zestien medewerkers, maar dat zijn allemaal professionals met een verantwoordelijkheidsgevoel. Zij maken het mogelijk dat ik kan blijven adviseren.
We zijn groeiende in een consoliderende markt. Enerzijds omdat we portefeuilles overnemen, maar ook omdat mensen zich niet thuis voelen bij grote partijen en voor ons kiezen. We streven naar een optimum tussen persoonlijk en digitaal. Klanten komen graag bij ons langs. Natuurlijk voor de Regiobank en voor complexe zaken, maar ook als er echt iets aan de hand is. Dan willen mensen gewoon de zekerheid dat hun adviseur ermee aan de slag gaat. We kijken uiteraard naar alle ontwikkelingen. Iedereen onder de twintig jaar is de hele dag met de smartphone in de weer. Dan kun je heel hard roepen "ik heb een toegevoegde waarde als adviseur", maar deze jongeren zien en horen je niet. Je moet op hun smartphone zijn, vandaar dat we investeren in social media en smartphonediensten als een service-app, waarmee klanten snel toegang hebben tot hun dossier. Onze uitdaging voor 2025 is het bereiken van de groep starters. Het financiële leven is niet ingewikkelder of makkelijker dan vijftien jaar geleden, mensen hebben nog steeds dezelfde verzekeringen nodig, maar je moet wél gericht zijn op advisering. Met productverkoop red je het niet.
Neem je gedrag eens kritisch onder de loep, dat is een tip die ik klanten meegeef. Denk niet "de verzekeraar betaalt", kijk liever hoe je schade en diefstal kunt voorkomen. Elk muntje dat eruit gaat, moet immers weer binnenkomen.