Tekelenburg & Advocaat te Scherpenzeel en Woudenberg
Wij staan midden in de Scherpenzeelse samenleving
Andy Advocaat en Gerard Tekelenburg
Andy Advocaat en Gerard Tekelenburg: “Wij staan midden in de Scherpenzeelse samenleving".
In Scherpenzeel heb je het multifunctioneel centrum Kulturhus de Breehoek. Wij vinden het Kulturhus essentieel voor de leefbaarheid van het dorp. We zijn de mogelijkheden aan het bekijken met de Nederlandse Volleybal Bond om een clinic in Scherpenzeel te verzorgen met een aantal dames uit het nationale team, waarvan wij de revenuen willen schenken aan het Kulturhus. We hadden eerder geboden op een dergelijke clinic tijdens de afgelopen 3FM Serious Request veiling, maar visten net achter het net. Voor ons is het belangrijk om midden in de Scherpenzeelse samenleving te staan. Bij ons in het dorp is het ‘ons kent ons’, een mentaliteit waar wij ons prima bij thuis voelen; mijn compagnon Gerard en ik zijn geboren en getogen in Scherpenzeel. Wij zijn gewone jongens. Je zult ons ook zelden in pak met das aantreffen.
Sinds twee jaar hebben we ook een kantoor in Woudenberg. Dit kantoor hebben wij geopend omdat we zagen dat de banken daar verdwenen. Woudenberg ligt slechts vier kilometer bij Scherpenzeel vandaan, maar toch is Woudenberg anders, veel ‘stadser’. Als wij onze auto parkeren vlak bij het kantoor in Scherpenzeel, hebben we al wel twintig keer gedag gezegd voordat we binnen zijn. In Woudenberg is dat minder. De vrijdag vinden wij eigenlijk wel de mooiste dag van de week. Dat is de dag dat de meeste bewoners van het plaatselijke verzorgingstehuis vlakbij hun ‘boodschappengeld’ komen halen en is het hier een ‘file van rollators’! Deze mensen worden door ons met open armen ontvangen en vinden het geweldig om even een praatje te maken met een van onze baliemedewerksters.Inmiddels hoeven wij niet meer te sponsoren voor onze naamsbekendheid of goodwill. We zijn nu vooral betrokken omdat we graag iets terug willen doen voor het dorp en zijn bewoners.
Financieel adviseurs hebben het natuurlijk best lastig door het provisieverbod en PE-examens (waarvoor bij ons trouwens iedereen is geslaagd). Maar Gerard en ik zijn er van overtuigd dat dingen zich altijd naar iets positiefs laten ombuigen. Wij halen de kansen eruit. Wij zijn ook niet bang voor online concurrentie. De mensen willen bij ons kunnen binnenlopen. Dat kan, zelfs alleen voor een kop koffie. Ondertussen sluiten we de ogen niet voor digitalisering. Maar de praktijk leert dat veel van onze klanten toch willen dat wij hen helpen.
Verzekeraars en wij als adviseur hebben ook nog wat slagen te maken als het gaat om digitalisering. Daar wordt hard aan gewerkt. Zo heeft Nh1816 al een prachtige app ontwikkeld waarin de klant zelf al zijn informatie over zijn verzekeringen inzichtelijk heeft. Daarnaast kunnen de klanten met deze app ook al direct een schade digitaal melden. Deze schademelding komt dan ook bij ons terecht. Wij als adviseur kunnen dan onze meerwaarde laten zien om dan direct contact op te nemen met de klant en de verdere afhandeling te begeleiden.