Mackus Financiële Dienstverlening
"In deze digitale wereld hebben steeds meer mensen de behoefte om hun verhaal te doen bij iemand aan tafel. We willen daar graag naar luisteren."
Daniëlle Korten
Mackus Financiële Dienstverlening | Adviseurs aan het woord
Haar vader startte Mackus Financiële Dienstverlening in de jaren '70. Dochter Daniëlle nam het kantoor 23 jaar geleden over, negen jaar later kwam haar echtgenoot Ruud Korten erbij. Sommige mensen begrijpen niet wat er leuk is aan haar vak, maar Daniëlle Korten geniet ervan als ze de wereld voor klanten weer wat aangenamer heeft gemaakt.
De brug over de Willemsvaart verbindt Nederweert met buurtschap Budschop, waar ik ben opgegroeid. Budschop is al decennia onderdeel van Nederweert, maar veel oudere inwoners vonden dat hun woonwijk er maar wat bij hing. De brug symboliseert de verbinding, voor mij persoonlijk en als financieel adviseur. Ons kantoor bevindt zich vlakbij de brug en we zijn als adviseurs natuurlijk de schakel tussen financiële instellingen en de klant.
De inwoner van Nederweert is nuchter en doet veel op basis van vertrouwen. Als dit vertrouwen er eenmaal is, ligt de weg naar een langdurige samenwerking open. Ons kantoor mag zich na een halve eeuw in Nederweert een begrip noemen. Onze complete dienstverlening en centrale locatie zorgen ervoor dat mensen snel binnenlopen. Er staat dan ook meteen een kop koffie voor hen klaar. Voor mij begint goed advies heel basaal met luisteren en daarna de juiste vragen stellen. Wat vindt een klant belangrijk en hoe staat hij of zij in het leven? In deze digitale wereld hebben steeds meer mensen de behoefte om hun verhaal te doen bij iemand aan tafel. We willen daar graag naar luisteren. Niet meteen naar een passende oplossing toe, eerst luisteren naar ervaringen, positief én negatief, en kijken waar we de verbinding kunnen maken.
Klanten zeggen wel eens: als jij het uitlegt, begrijp ik het maar zodra ik de deur uitloop, ben ik het kwijt. Dan is het mijn taak om ze opnieuw gerust te stellen. Ook veel jongeren staan er zo in. Velen hebben geen zin of tijd om zich in verzekerings- en hypotheekzaken te verdiepen, daar zijn wij voor. Mensen vragen zich soms af wat er zo leuk is aan mijn vak. De hele dag bezig zijn met cijfers en droge stof ... Maar dat is het niet, adviseren is persoonlijk en maatwerk. We maken de wereld voor mensen een stukje aangenamer.
Voor mijn klanten zet ik alles op alles. Daar kan ik heel ver in gaan en dan is het fijn als je een partner als Nh1816 hebt. Je kunt geweldig met ze sparren en ze willen samen met je buiten de gebaande paden treden, maar ik krijg het ook eerlijk te horen als ik een grens over ga. Bij Nh1816 kennen ze je, dat werkt prettig. En we delen de maatschappelijke insteek. We sponsoren allerlei lokale clubs en initiatieven, maar ik heb een voorkeur voor goede doelen waarbij we wat op de achtergrond blijven. Zoals de opvoering van de musical Antje van de Statie, over het leven van de bedenkster van de Weerter vlaaitjes, die ze op het station verkocht. Samen met Nh1816 hebben we bijgedragen aan de eenmalige opvoering van deze musical op 'de statie', Weerts voor het station.
Trots
Op welke schade-afhandeling kijk je met trots terug?
In de zomer van 2023 ontstond er een hevig onweer aan het Gardameer in Italië. Er vielen hagelstenen ter grootte van sneeuwballen. Auto's, campers en caravans raakten zwaar beschadigd. Vakantiegangers belden massaal de alarmcentrales, maar die raakten overbelast. Op een gegeven moment kregen wij een telefoontje en het eerste wat we hoorden was: ik heb wél iemand aan de lijn! Die klant gilde van blijdschap heel de camping over. Mensen willen op zo'n moment hun verhaal kwijt en wij zijn blij dat we een luisterend oor kunnen bieden. En we hebben de schade samen met Nh1816 goed op kunnen lossen.