publiek tijdens lancering van ZEST Magazine 2022 in het Nederlands Openluchtmuseum

ZEST Magazine 2022 is gelanceerd!

16 juni 2022

Een plek die verhalen ademt, heeft er een nieuw verhaal bijgekregen. Het verhaal van de lancering van de achtste editie van ZEST Magazine. Dinsdag kwamen ruim tachtig adviseurs en betrokkenen naar het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem waar de adviseurs de cover en het eerste exemplaar van hun eigen editie ontvingen.

Loods Goes was dinsdag 14 juni het podium. Een brede en hoge loods die toch intiem voelde. Een groot podium en dito scherm en daarvoor een flink aantal stoelen. ‘Verbazingwekkend’, was het woord waarmee Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816 en voorzitter Stichting Goede Doelen Nh1816, opende. Bij de entree van het museum hoorde hij twee geluiden: ‘Ik ben hier nog nooit geweest’ en ‘De laatste keer dat ik hier was, zat ik nog op de basisschool’. ‘Daar zit dus zo’n vijftig jaar tussen mensen’, merkte Cas op. Waarmee hij direct een oproep deed naar Teus Eenkhoorn, directeur van het Nederlands Openluchtmuseum. ‘We hebben iets te doen Teus’.

Samen

De samenwerking vinden, is typisch Nh1816. Met de adviseur en met de maatschappelijke partners. Het past bij de coöperatieve gedachte. Niet voor niets is samen dan ook het thema van de achtste editie van ZEST Magazine. Die dit jaar in 110 varianten verschijnt. Naast de basiseditie kozen 109 adviseurs voor een eigen editie.  

Mark de Niet, projectleider van ZEST, overhandigde het eerste exemplaar van de editie van Bij Verheijden aan Dorthe Verheijden.  Als ze haar eerste exemplaar in haar handen heeft, vertelt Dorthe: ‘ZEST is een extra moment om je podium te pakken, je aan je klanten te laten zien , je verhaal te vertellen en een contactmoment te hebben. Onze verzekerden zijn er echt nieuwsgierig naar. En naar de ledenvoordelen die ook in ZEST staan. Het is een cadeau om te geven.’

Eigen magazine

Die middag ontvingen ook de andere aanwezige adviseurs een cover en het eerste exemplaar van hun eigen ZEST Magazine. Aan de zijkanten van de zaal stonden de covers opgesteld en konden de adviseurs alle andere covers bewonderen. Want iedere adviseur heeft bij Nh1816 de kans een eigen magazine met persoonlijke en lokale verhalen uit te brengen. Een gigantisch project, totdat je samen de mouwen opstroopt. Dan wordt het onmogelijke mogelijk. En brengen de adviseurs een eigen magazine uit met herkenbare gezichten en locaties. Dat de aanwezige adviseurs erg tevreden zijn met het resultaat en hun magazine, zeggen de vele blije gezichten en alle berichten die in grote aantallen worden gedeeld via social media.

Positionering

Na de lancering bood Nh1816 de adviseurs een flinke dosis inspiratie om het persoonlijk zijn praktisch te maken. ‘Positionering is belangrijk voor adviseurs’, zegt commercieel manager Janwillem Swart. ‘Verzekeren gaat over vertrouwen. En vertrouwen win je door persoonlijk te zijn. Door je persoonlijk te positioneren ben je herkenbaar en sta je dichter bij de verzekerden. Een eigen magazine draagt daaraan bij. Daarom is het belangrijk om verhalen te vertellen met een lokaal en persoonlijk karakter.’

Inspiratiesessie

En de grote hoe? Daartoe deed spreker, storyteller en contentmarketeer Cor Hospes een aanzet. Hij inspireerde de aanwezigen zich te positioneren vanuit hun persoonlijkheid. Cor: ‘Je merkverhaal moet kloppen bij alles wat je doet. Je merk is wat anderen over je zeggen. Denk aan één woord dat het beste bij je past. Hoe simpeler je het maakt, des te beter je wordt onthouden’.

Matdatum 

Eind juni ploft ZEST Magazine bij 450 duizend leden van de Coöperatie op de deurmatten. Een magazine vol verhalen en ledenvoordelen, zoals met voordeel naar het Nederlands Openluchtmuseum. De plek om nieuwe herinneringen te maken, verhalen van toen te beleven én de plek waar met de lancering een nieuw verhaal is geboren.

zest magazine covers in beeldzest lancering in Nederlands OpenluchtmuseumDorine van Basten en Cas Verhage spreken tijdens lancering ZEST Magazine 2022

Naar boven