medewerker personenschade Nh1816 Verzekeringen

Op het snijvlak van menselijk en juridisch

Hoe help je iemand als hij of zij letsel heeft opgelopen na bijvoorbeeld een ernstig auto-ongeluk? Empathie tonen is belangrijk, maar tegelijkertijd moet je je hoofd koel houden om de schade oplossingsgericht af te handelen. Bij Nh1816 zet de afdeling Personenschade zich in voor de afhandeling van diverse schades; van zowel onze verzekerden als mensen die door toedoen van onze verzekerden letsel oplopen. Wat komt daarbij kijken en hoe is het om te werken bij de afdeling Personenschade van Nh1816?

medewerkers personenschade in bedrijfskantine nh1816

Interview Teamleiders

Marit Geesthuijsen & Stefanie Huitema

niels van personenschade bij nh1816

Interview Personenschadebehandelaar

Niels Duinmaijer

collega afdeeling personenschade

Vacatures

Bekijk vacatures

The Insurance Challenge #10 - terugblik

Personenschade gaat over mensen. Achter elk dossier schuilt iemand met een verhaal. Als personenschadebehandelaar begeleid jij de mensen naar hun herstel. Dat gaat niet alleen over geld, maar ook over handige oplossing als hulp in huis of bij vervoer. Een herstelgerichte aanpak noemen we dat. Twintig studenten gingen in opdracht van het Verbond van Verzekeraars voor de Insurance Challenge bij ons aan de slag met het denken in herstelgerichte oplossingen. Het resultaat? Bekijk de video.

Uiteenlopende personenschades

De schades die bij de afdeling Personenschade van Nh1816 binnenkomen, lopen uiteen van een schaafwond tot gebroken ledematen en zwaar letsel zoals verlamming door bijvoorbeeld een ernstig auto-ongeluk. Het gaat altijd om mensen, niet om een voorwerp dat gerepareerd of vervangen kan worden. Juist vanwege dit persoonlijke aspect is het belangrijk om als personenschadebehandelaar empathie te tonen. Blijf positief, maar tegelijkertijd ook eerlijk. Het is namelijk aan jou om uit te zoeken wat het beste is voor de betrokkene(n).

Persoonlijk contact

Om welke schade het ook gaat: persoonlijk contact staat bij Nh1816 altijd voorop. Iedere betrokkene heeft zijn of haar eigen vaste aanspreekpunt, zodat het contact steeds met dezelfde persoon verloopt. Wij kennen geen keuzemenu, maar wél korte lijnen en een goede bereikbaarheid. Belangrijk voor Nh1816, want wij zijn van oudsher een persoonlijke en betrokken verzekeraar. Zonder poeha. Gewoon elkaar helpen. Wij scoren hoog op klanttevredenheid en dat willen we zo houden! Als personenschadebehandelaars bieden wij daarom een luisterend oor en helpen we mensen zo goed mogelijk. Afhankelijk van de ernst van de schade, gaan we soms naar de betrokkene(n) toe.

Herstelgericht schademelden

Als personenschadebehandelaar krijg je bij Nh1816 de vrijheid om uit te zoeken wat de beste oplossing is bij iedere schade. Hierbij richten we ons op ‘herstelgericht schaderegelen’. Een proactieve schadeafwikkeling is belangrijk voor de betrokkene(n). De situatie is soms al lastig genoeg… 

Maar snel is niet altijd beter. Bij tussenkomst van een belangenbehartiger, zoals een advocaat, moet je kunnen schakelen, overleggen en uiteindelijk ook onderhandelen. Je moet speelruimte kunnen zien én gebruiken. Sterk in je schoenen blijven staan en de regie houden. Kortom: als personenschadebehandelaar bevind je je op het snijvlak van het menselijke en juridische van schaderegelen.

Korte lijnen, ook op de werkvloer

Net als onze korte lijnen met betrokkenen, houden wij van korte lijnen op de werkvloer. Bij de afdeling Personenschade van Nh1816 is de sfeer informeel en kun je makkelijk met collega’s sparren als je er even niet uit komt. Maar het gaat niet altijd over werk! Er is genoeg ruimte voor humor en gezelligheid, ook buiten werktijd. Dat geldt ook voor Nh1816 als geheel: op kantoor in Oudkarspel heerst een open en informele cultuur. Grote en kleine successen vieren wij samen. Daarom organiseren we regelmatig leuke evenementen voor jou en je collega’s.

Word jij onze nieuwe collega?

Wil jij met mensen werken en tegelijkertijd juridisch bezig zijn? Beschik jij over inlevingsvermogen en ben je oplossingsgericht? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe personenschadebehandelaar! Hier heb je voldoende doorgroeimogelijkheden. Kom je als junior bij ons binnen, dan ga je eerst in opleiding op de afdeling Schade Materieel. Hier leer je vooral hoe je mensen telefonisch kunt helpen. Ook leer je meer over onze manier van corresponderen: rechtstreeks naar de betrokkene(n) óf via een tussenpersoon zoals een adviseur of belangenbehartiger. Als personenschadebehandelaar kun je uiteindelijk doorgroeien tot o.a. senior. Belangrijk, want dit draagt bij aan de doorontwikkeling van onze afdeling Personenschade én ons bedrijf als geheel.

Naar boven